Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze – czerwiec 2025 – Motylki
Tydzień 1
Temat – Dzień Dziecka
Cele:
– uświadomienie dzieciom ich prawa do zabawy, nauki i rozwoju;
– kształtowanie umiejętności klasyfikowania ze względu na jedną lub dwie cechy
– kształtowanie prawidłowej postawy wobec swoich obowiązków;
– kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat swoich marzeń; kształtowanie umiejętności cierpliwego wysłuchiwania innych
– rozwijanie w sobie postawy szacunku dla inności fizycznej i kulturowej
Tydzień 2
Temat – Zwierzęta duże i małe
Cele:
– poszerzanie wiedzy dzieci o nazwy zwierząt żyjących w polskich lasach: dzik, zając, lis, sarna;
– wdrażanie do szanowania zwierząt i ich miejsca zamieszkania
– rozpoznawanie i podawanie nazw zwierząt mieszkających w zoo;
– rozwijanie kreatywności ruchowej poprzez naśladowanie ruchem wybranych zwierząt
– zapoznanie z wyglądem i zwyczajami papugi; utrwalenie znajomości kolorów podstawowych; doskonalenie umiejętności posługiwania się pędzlem
Tydzień 3
Temat – Lato
Cele:
– obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie latem; rozpoznawanie i podawanie nazw kolorów podstawowych i pochodnych
– poznanie zjawisk atmosferycznych występujących w czasie burzy; zrozumienie podstawowej zasady bezpiecznego zachowania się w czasie burzy – chowania się do budynku
– eksperymentowanie z kolorami; usprawnianie małej i dużej motoryki
w zabawach ruchowych i plastycznych
– przypomnienie znaczenia wyrażenia kalendarz pogodowy; rozumienie znaczenia oznaczeń symbolicznych – posługiwanie się nazwami zjawisk atmosferycznych
Tydzień 4
Temat – Wakacje
Cele:
– rozpoznawanie na obrazkach krajobrazów: morze, góry, las; poznawanie Polski podczas zabawy tematycznej „Wzdłuż Wisły”
– poznanie charakterystycznych cech krajobrazu morskiego oraz sposobów spędzania czasu nad morzem; poznawanie właściwości piasku w toku zabaw eksperymentalnych
– zwracanie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas wakacyjnych wyjazdów (uwzględnienie ochrony przed słońcem)
– rozpoznawanie krajobrazu górskiego na ilustracjach; usprawnianie umiejętności ruchowych poprzez ćwiczenia równoważne, wzmacniające mięśnie nóg
Piosenka miesiąca – Lato na wakacjach
https://www.youtube.com/watch?v=LqfJjBJ65zw
Wiersz miesiąca –
Zabawa – nasze prawo Witold Szwajkowski
Dzieci mają różne prawa,
ale głównym jest zabawa,
więc popatrzmy w lewo, w prawo,
jaką zająć się zabawą.
Z kolegami albo sami,
bez zabawek, z zabawkami,
czy w mieszkaniu, czy na dworze,
każde z nas się bawić może.
Kto się bawi, ten przyznaje,
że zabawa radość daje,
i czas przy niej szybko leci,
więc się lubią bawić dzieci.
CELE ZAJEĆ I ZAŁOŻENIA NA MIESIĄC CZERWIEC
JĘZYK ANGIELSKI
Summer clothes
– nauka słów związanych z letnimi ubraniami: hat, sunglasses, shorts, skirt,
T-shirt, sandals
– projektowanie ubranka dla misia i nazywanie części ubrań
– zabawy z kartami obrazkowymi
Father’s day
– utrwalenie piosenki „Skidamarink”
– powtórzenie nazw członków rodziny w zabawach słuchowo-ruchowych
Holidays
– zabawy i gry o tematyce wakacyjnej (zabawy w kole, zabawy z kartami obrazkowymi przedstawiającymi różne wakacyjne miejsca)
Revision
– powtórzenie i podsumowanie materiału leksykalnego
– powtórzenie piosenek