KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA
Koncepcja pracy naszego przedszkola oparta jest na celach i zadaniach zawartych w aktach prawnych: Ustawa o Systemie Oświaty, Statucie Przedszkola nr 384 w Warszawie.
Wizja, Misja
- Każde dziecko jest dla nas ważne! Jest dla nas indywidualnością, do której poszukujemy niejednokrotnie trudnego do odnalezienia klucza. Robimy wszystko, aby czuło się bezpieczne i szczęśliwe oraz pomagamy mu poznać siebie, stać się samodzielnym i otwartym na świat.
- Dzieci opuszczające nasze przedszkole są otwarte, twórcze i spontaniczne. Znają siebie i swoje możliwości, szanują odrębność innych. Radzą sobie w sytuacjach trudnych, umieją rozwiązywać problemy i są dobrze przygotowane do obowiązku szkolnego.
- Wychowankowie, potrzebujący pomocy, znajdują oparcie w nauczycielach i specjalistach.
- Organizujemy imprezy, które pozwalają nam wspólnie, przyjemnie spędzić czas.
- Współpracujemy ze środowiskiem lokalnym, odwiedzamy instytucje, poznajemy ciekawych ludzi.
- Nasze przedszkole jest przytulne, ciepłe i kolorowe. Mamy ciekawe pomoce dydaktyczne i zabawki. Nasz ogród zachęca do zabaw, - dbamy o higienę, ruch i aktywnie spędzamy czas.
- Organizujemy zajęcia dodatkowe, wspomagające rozwój dziecka.
- Kadra wychodząc naprzeciw potrzebom współczesności, na bieżąco doskonali swe umiejętności.
Nasze przedszkole to miejsce:
- wzajemnego szacunku, akceptacji i zaufania,
- sukcesu intelektu, ducha, woli i ciała,
- zadowolenia z własnej aktywności i samodzielności,
- kreatywnego myślenia,
- radości i humoru.
Cele i zadania główne:
- Zapewnienie wychowankom bezpieczeństwa oraz optymalnych warunków dla ich prawidłowego rozwoju odpowiednio do ich potrzeb i możliwości przedszkola.
- Organizowanie procesu kształcenia zapewniającego wszechstronny i harmonijny rozwój każdego wychowanka w tym przygotowanie dziecka do podjęcia nauki w szkole.
- Wspieranie uzdolnień oraz wspomaganie dziecka zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i mo?liwościami rozwojowymi.
- Tworzenie warunków do rozwoju aktywności dziecka wobec siebie, innych ludzi i otaczającego go świata, na różnych płaszczyznach jego działalności:
- kształtowanie u dziecka umiejętności odbioru sztuki (rozwijanie wrażliwości estetycznej, wyobraźni, ekspresji plastycznej, muzycznej, ruchowej, rozwijanie umiejętności wyrażania swoich myśli i przeżyć),
- kształtowanie postawy w obcowaniu z otoczeniem przyrodniczym i społecznym,
- nabywanie doświadczeń w obcowaniu z kulturą.
- Wspomaganie rodziny w wychowaniu dziecka, współdziałanie z rodzicami w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczych.
- Wspomaganie rozwoju zawodowego nauczycieli.
- Stworzenie sprawnego, skutecznego systemu zarządzania placówką.
- Zapewnienie odpowiedniej bazy i wyposażenia przedszkola gwarantującego właściwą realizację zadań placówki.
- Dbanie o pozytywny wizerunek przedszkola w środowisku.