Biuletyn Informacji Publicznej

 

ZAMIERZENIA MAJ -  GRUPA WAŻKI

Tydzień 1

Temat: W ŚWIECIE MUZYKI


Słuchanie i śpiewanie piosenek

 Gra na instrumentach perkusyjnych

Wyrażanie muzyki ruchem

Rozwijanie wrażliwości słuchowej

 

Opowieść słowno-muzyczna na podstawie wiersza H. Bechlerowej Trzy Małgorzatki

 

Dzień obudził w lesie kwiatki,

szły do lasu Małgorzatki.

Z koszykami szły.

A ile ich było? Trzy!

Pierwsza poszła dróżką w prawo,

gdzie mech siwobrody.

Czarny żuk ją zaprowadził

na czarne jagody.

Druga poszła dróżką w lewo,

tam poziomki rosły.

Dwie wesołe wiewióreczki

koszyczek jej niosły.

A ta trzecia Małgorzatka

biegnie wzdłuż strumyka.

Może w cieniu pod brzózkami

znajdę borowika?

Cicho wszędzie. Muszka brzęczy,

motyl trąca kwiatki.

Pogubiły swoje ścieżki

wszystkie Małgorzatki.

Pierwsza poszła w las daleko,

nie chce jagód szukać.

Siadła w trawie i słuchała

długiej bajki żuka.

A ta druga zapomniała,

gdzie poziomki rosną,

i tańczyła z wiewiórkami

pod zieloną sosną.

Trzecia bardzo się zmęczyła,

nie ma borowika.

Szła za pliszką, co wesoło

skacze po kamykach.

Wtem głos jakiś echo niesie:

Stuk-puk! Stuk-puk! – słychać w lesie.

Małgorzatki usłyszały,

przystanęły, pomyślały...

Pomyślała każda tak:

„To na pewno jakiś znak.

Może jedna Małgorzatka

po lesie mnie szuka?

Może druga Małgorzatka

kijkiem w drzewo stuka?”

Idą, idą Małgorzatki,

wiatr szeleści z cicha.

Stuk-puk! Stuk-puk! – coraz głośniej,

coraz bliżej słychać.

Przez zieloną, leśną trawę,

przez mech siwy szły.

Spotkały się pod sosną

Małgorzatki trzy.

A na sośnie pod koroną

ptak! Czapeczkę ma czerwoną!

Więc trzy małe Małgorzatki

kłaniają się w pas:

Dziękujemy ci, dzięciole,

że znalazłeś nas.

 

Tydzień 2

Temat: NASZA MIEJSCOWOŚĆ – NASZ REGION

 

Cele:

Poznawanie swojej miejscowości

 

Rozwijanie poczucia przynależności narodowej

 

Rozwiązywanie zagadek.

Pytanie nietrudne,

niech każdy z was przyzna.

Jak się nazywa nasza ojczyzna? (Polska)

Powiewa, gdy wiatr się zerwie,

 

a na niej są biel i czerwień. (flaga Polski)

Mieszka w górach wielki ptak,

 

to naszej Polski znak. (godło – orzeł)

Płynie od gór do morza,

 

przez Warszawę przepływa –

ta nasza najdłuższa rzeka.

A jak się nazywa? (Wisła)

 

Tydzień 3

Temat: POZNAJEMY RZYRODĘ

Cele: 

Wiosna

 

Słuchanie wiersza W. Broniewskiego Gramy w zielone

– Proszę o zielone! –

zaklekotał bociek

do zielonej żabki,

co siedziała w błocie.

Ale mądra żabka

prędko myk pod wodę:

– Miłe mi, bocianie,

moje życie młode.

Rosły w błocie modre

niezapominajki

i boćkowi rzekły:

– Znamy takie takie bajki!

Chciałbyś żabkę połknąć,

lecz się obejdź smakiem,

żabka gra w zielone

z młodym tatarakiem!

 

Tydzień 4

Temat: NASZE RODZINY

Cele:

Podawanie informacji na temat swojej rodziny

 

Organizowanie świąt o charakterze rodzinnym

 

Wzmacnianie więzów w rodzinie

 

Słuchanie wiersza I. Landau Wiersz dla mamy.

 

 Moja kochana mamusiu!

To dla ciebie ten wierszyk,

dla ciebie słońce i chmury,

dla ciebie tęcza i wietrzyk

 

Wiosną i latem – kwiaty,

jesienią – liście jesienne...

Bądź szczęśliwa, mamusiu,

dziś, jutro i codziennie!